Zasady Projektowania Web Usability

Użyteczność i funkcjonalność serwisów internetowych to dwie cechy, które decydują o tym, ilu internautów i jak długo z nich korzysta. Strony proste w obsłudze, z czytelnym układem treści i krótkim czasem ładowania przyciągają o wiele bardziej niż te nieintuicyjne. To dość naturalny wniosek. Użytkownicy nie lubią tracić czasu. Chcą szybko znajdować to, co jest im akurat potrzebne. Jeśli nie zrobią tego szybko, bo np. będą musieli kluczyć po zakładkach albo zbyt długo czekać na wyświetlenie się całej zawartości, po prostu zamkną daną witrynę lub wrócą do wyszukiwarki i tam klikną konkurencyjną stronę. W praktyce dla właścicieli stron firmowych czy sklepów internetowych oznacza to wymierne straty. W końcu wielu internautów to potencjalni klienci, którzy zjawili się w danym serwisie w konkretnym celu, np. żeby poznać szczegóły produktu i ewentualnie go zamówić. Kwestia użyteczności i funkcjonalności serwisów internetowych nie powinna być więc lekceważona przez przedsiębiorców, dla których internet jest narzędziem sprzedaży. W szczególności dotyczy to tych podmiotów, które operują tylko w sieci www.